Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
|
|
У категорії матеріалів: 2 Показано матеріалів: 1-2 |
|
Сортувати по:
Даті ·
Назві ·
Рейтингу ·
Коментарям ·
Переглядам
Моральна залежність запорозької церкви визнавалася військом лише від
київського Межигірського монастиря. Від самого початку свого
історичного існування, тобто близько 1576 року, січова церква складала
парафію Трехтемирівської київської єпархії монастиря; але потім, після
спустошення цього монастиря в епоху польсько-козацьких війн, у
тридцятих і шістдесятих роках XVII століття, вона стала вважатися
залежною в духовному відношенні від київського Межигірського
Спасо-Преображенського монастиря. Але, мабуть, зв’язок цей січової
Церкви з Межигірським монастирем був у першому часі нетривалим;
принаймні в другій половині XVII століття запорозькі козаки клопоталися
про приписку своєї церкви до Києво-Межигірського монастиря. Так, від
цього часу до нас дійшло два листи, кошового Івана Сірка й кошового
Григорія Іваніки, з приводу знову встановлених стосунків між
Межигірською обителлю й січовою церквою. |
Характер церковного будiвництва, управлiння духовною справою i, як наслiдок, церковного устрою Запорозьких Вольностей великою мiрою визначалися особливостями релiгiйностi населення цього регiону. Особливостi складання козацтва, iсторична традицiя, геополiтичнi i природнi умови його iснування призвели до складання своєрiдного свiтогляду запорожцiв, вiдмiнного вiд будь-якого iншого. В свiтосприйманнi запорозького козацтва, що формувалось протягом кiлькох столiть, поєднались елементи ортодоксального православ'я, українського розумiння християнства, пережиткiв язицьких вiрувань i оригiнальних релiгiйних поглядiв, що виникли в самому козацькому середовищi. Тому не можна вслiд за iсторичною традицiєю категорично казати про запорожцiв нi як про лицарiв православної вiри, нi як про людей religionis nullius, "єретичих синiв". |
|
|